سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زندگی روی خط تعادل

بدون عنوان

    نظر

1- نوشته بودم کاش دلم مثل سینک دستشویی بود که هر شب قبل از خواب، بعد از شستن ظرفهای آخر روز با یک اسکاچ خوب تمیزش کرد و برق انداخت و گرفت خوابید و روز بعد از دیدن تمیزی و براقیش لذت برد.

حالا  هر آن که دلخوری و غمی پیش می آید می تکانمش و می گویم حیف دل آدم نیست که این چیزها کثیفش کند و بعد از بی زنگار بودنش سرشار لذت می شوم.

2- یک وقتهایی فکر می کردم آدم حساسی هستم زودرنجیم از دیگران زاییده توهمات خودم هست، زاییده حساسیت بالای خودم. الان که مثل یک ناظر بی طرف به اتفاقات نگاه می کنم می بینم نه گاهی وقتها هم زاییده توهم و خیالات من نبوده اما چه فرقی می کند. وقتی تصمیم داری مواظب دلت باشی و پاک نگهش داری تنها مسئولیت تو این است که نگذاری زنگار بگیرد.

3- در شان خودت رفتار کن. بارها با خودم گفته ام در شان خودت رفتار کن. حقیقتا خیلی سخت است که رفتارت را با رفتار دیگران تنظیم کنی. اگر خوبی کردند خوبی کنی. بی ادبی کردند بی ادبی کنی. اگر صله رحم به جا آوردن تو هم به جا بیاوری. اگر خوبند خوب باشی و اگر بدند بد....................

برای اینکه در شان خودت رفتار کنی باید طرف حسابت خداوند باشد. وگرنه خیلی سخت است در برابر بدی خوبی کنی در برابر بی محلی احترام بگذاری. در برابر برخورد سرد با گرمی و مهربانی رفتار کنی. طرف حسابت که خدا باشد با خدا طرفی. کم فروشی نمی کنی اگر کم فروشی کردند. سرسخت و ضمخت نمی شوی اگر سرسختی و ضمختی ببینی.

 

 

قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى? أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّـهِ إِنَّ اللَّـهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ ?53?الزمر.

 

خدایا بر خودم اسراف کردم، بر سلامتیم بر فرصتهایم بر جوانیم بر عزیزانم. اما به لطف خودت دارم از خواب غفلت بیدار می شوم. خدایا کمکم کن بیدار بمانم. غفلت بر من چیره نشود. خدایا کمک کن از خاسرین نباشم.